A fiatalok új trendje: az alkoholmentes italok reneszánsza

Az utóbbi években gyökeresen átalakult a fiatalok viszonya az alkoholfogyasztáshoz. A HEINEKEN és az Oxfordi Egyetem friss nemzetközi kutatása szerint a Z generáció és az Y generáció egyre tudatosabban dönt, és már nem az alkoholos italok jelentik számukra az egyetlen társasági normát.

A világ öt országában végzett kutatás eredményei szerint az alkoholmentes italok elfogadottsága az elmúlt öt évben jelentősen nőtt, és ma már minden ötödik fogyasztónak ez az alapértelmezett választás. A fiatalok körében különösen szembetűnő a változás: a megkérdezettek 80%-a szerint környezetükben sokkal elfogadottabbak ezek az alternatívák, 68%-uk pedig rendszeresen fogyaszt alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italokat.

Kortárs nyomás kontra tudatos döntés

Bár az egészségtudatos gondolkodás egyre nagyobb szerepet kap, a társasági elvárások még mindig erősen befolyásolják az alkoholfogyasztást. A megkérdezettek fele állította, hogy volt már olyan helyzetben, amikor társasági nyomás hatására mégis alkoholt választott, annak ellenére, hogy eredetileg alkoholmentes italt szeretett volna.

Ugyanakkor az alkoholmentes italokkal kapcsolatos stigmák egyértelműen oldódnak, különösen a fiatalabb generációk körében. Egyre többen érzik úgy, hogy nincs szükség külön magyarázatra ahhoz, hogy ne alkoholt fogyasszanak. Ez a változás a társadalmi trendek és a közösségi média hatására is egyre inkább előtérbe kerül.

Új szokások, új társadalmi normák

A Z generáció 48%-a szerint az egészségtudatos életmódot népszerűsítő influenszereket szívesebben követik, és sokan a felelős alkoholfogyasztást is ennek részeként kezelik. Érdekesség, hogy az alkoholmentes italok trendje még a randizási szokásokban is megmutatkozik: az Y generációs fiatalok 39%-a szerint egy esti találkozón bátran választanak alkoholmentes alternatívát anélkül, hogy az kellemetlen lenne.

Ez a kulturális átalakulás az italpiacon is nyomot hagy. Miközben a világ sörfogyasztása csökken, az alkoholmentes sörök és italok piaca folyamatos növekedést mutat. Ezt az új hozzáállást támogatja a HEINEKEN is februárban induló kampányával, amely a felelős választás szabadságát és természetességét hangsúlyozza. Az üzenet világos: az alkoholmentes italokat nem kell megmagyarázni – egyszerűen csak egy új, elfogadott opcióvá váltak a fiatalok életében.

author avatar
Grabowsky
Hirdetés: Sport felszerelések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.