Minden vállalkozás eljut egy olyan pontra, hogy szükségét érzi a marketingre. Sok minden függ attól, hogy mikor is ébred rá a cég vezetője/tulajdonosa, hogy a fejlődés következő lépcsője az, hogy az értékesítést megtámogatva, már nem csak az irodai asszisztens vegye ki a részét a látszólagos marketing feladatokból, hanem egy szinttel feljebb lépve belső- vagy külső szakembert (saját cége vezető), esetleg ügynökséget vegyen igénybe a feladatok elvégzésére. Ez lehet akkor amikor az értékesítési számok nem jönnek, vagy éppen nagyon megy az üzlet és van idő a marketinggel is foglalkozni.
Költség csökkentés előtt érdemes az alábbiakat átgondolni.
Mindenek előtt első lépésként döntsük el, hogy szerintünk mik azok a marketing feladatok, amiket a jövőben el kell végeznünk. Üljünk le az értékesítési, ügyfélkapcsolati, vezető döntéshozó kollégáinkkal és beszéljük át közösen, kinek milyen marketing eszközre, megoldásra van szüksége. Amikor ezeket sikerült meghatároznunk akkor gondolkozhatunk el a következő döntések halmazán.
Mi a célunk egy új marketinges munkatárs felvételével, vagy marketing szakértő csapat megbízásával? Ezt nagyon pontosan kell meghatározni, hogy a megfelelő döntést hozhassuk. Cél nélkül, ahogy mondani szoktam a marketinges is csak céltalanul lövöldözik mindenre ami a szeme elé kerül.
Általában az alábbi célok fogalmazódnak meg bennünk:
– adminisztráció levétele a vezető/értékesítő kolléga nyakából
– értékesítési számok növelése
– termék, márkaismertség növelése
– nemzetközi értékesítés beindítása mellé marketing támogatás
– online jelenlét indítása/ növelése (web, FB, Instagramm, LinkedIn..)
– nyomdai anyagok, szórólapok, grafikai munkák készítése
Az első hibát ott szokás elkövetni, hogy magunk sem tudjuk a fenti mini mixből kiválasztani a feladatok fontossági sorrendjét. Ha megvan a cél (célok), és mellé rakott pénzügyi eszközök akkor ahhoz mérten válasszuk meg a feladatot új kollégát vagy, külső szakmai segítséget (vagy mixeljük őket össze).
Folytatás cikkünk második részben!
Köszönet: Nyers Marcell (szakértő-ügyvezető) M-Marketing