Marketingre szükség van
Fotó:Freepik

Minden vállalkozás eljut egy olyan pontra, hogy szükségét érzi a marketingre. Sok minden függ attól, hogy mikor is ébred rá a cég vezetője/tulajdonosa, hogy a fejlődés következő lépcsője az, hogy az értékesítést megtámogatva, már nem csak az irodai asszisztens vegye ki a részét a látszólagos marketing feladatokból, hanem egy szinttel feljebb lépve belső- vagy külső szakembert (saját cége vezető), esetleg ügynökséget vegyen igénybe a feladatok elvégzésére.  Ez lehet akkor amikor az értékesítési számok nem jönnek, vagy éppen nagyon megy az üzlet és van idő a marketinggel is foglalkozni. 

Költség csökkentés előtt érdemes az alábbiakat átgondolni.

Mindenek előtt első lépésként döntsük el, hogy szerintünk mik azok a marketing feladatok, amiket a jövőben el kell végeznünk. Üljünk le az értékesítési, ügyfélkapcsolati, vezető döntéshozó kollégáinkkal és beszéljük át közösen, kinek milyen marketing eszközre, megoldásra van szüksége. Amikor ezeket sikerült meghatároznunk akkor gondolkozhatunk el a következő döntések halmazán. 

Mi a célunk egy új marketinges munkatárs felvételével, vagy marketing szakértő csapat megbízásával? Ezt nagyon pontosan kell meghatározni, hogy a megfelelő döntést hozhassuk. Cél nélkül, ahogy mondani szoktam a marketinges is csak céltalanul lövöldözik mindenre ami a szeme elé kerül.

Általában az alábbi célok fogalmazódnak meg bennünk:

–          adminisztráció levétele a vezető/értékesítő kolléga nyakából

–          értékesítési számok növelése

–          termék, márkaismertség növelése

–          nemzetközi értékesítés beindítása mellé marketing támogatás

–          online jelenlét indítása/ növelése (web, FB, Instagramm, LinkedIn..)

–          nyomdai anyagok, szórólapok, grafikai munkák készítése

Az első hibát ott szokás elkövetni, hogy magunk sem tudjuk a fenti mini mixből kiválasztani a feladatok fontossági sorrendjét. Ha megvan a cél (célok), és mellé rakott pénzügyi eszközök akkor ahhoz mérten válasszuk meg a feladatot  új kollégát vagy, külső szakmai segítséget (vagy mixeljük őket össze).

Folytatás cikkünk második részben!

Köszönet: Nyers Marcell (szakértő-ügyvezető) M-Marketing

author avatar
Grabowsky
Hirdetés: Sport felszerelések

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .